11 Nisan 2012 Çarşamba

Rıza Akdemir vefat etti.


Ünlü Şair ve Yazar Rıza AKDEMİR     Vefat Etti

Rıza AKDEMİR (1930- 09.04.2012); Rize’de doğdu. A.Ü.Siyasal Bilgiler Fakültesi’nden mezun oldu. Kaymakamlık, Siirt Valiliği, İçişleri Bakanlığı’nda genel müdürlük, Balıkesir Valiliği gibi görevlerden sonra emekli oldu.
Tanınmış bir şair ve yazar olan Akdemir’in yayınlanmış 25 kitabı var. 10 Nisan Salı günü öğleyin Kocatepe Camiînde kılınan cenaze namazı oldukça kalabalıktı. Eski bakanlardan bazıları, vali arkadaşları, şair ve yazar dostları, yakınları, sevenleri O’nu yalnız bırakmadılar.
Merhuma Allah’dan rahmet, yakınlarına, dost ve arkadaşlarına başsağlığı
diliyoruz…
            Üstat bana 1995’de bir gazete kupürü vermişti. Hürriyet Gazetesi’nde
(09.09.1995 de) yayınlanan bir haber yazıda aynen şöyle deniyordu; “Şiirli kavga savaşa dönüştü”. Zamanın Milletvekili Hüseyin Balyalı ile Akdemir arasında bir mücadele geçmişti. Akdemir’in yazdığı bir hiciv şiirine de gazetede yer verilmişti.

İşte o şiir;

Aklın sıra bana şiir yazmışsın
Bir çürük ipliğe saçma dizmişsin
Yanlış anlamışsın, yanlış sezmişsin
İki-üç Balyalı az gelir bana.
*
Kaymakama çattın, muhtara çattın
Kaç memuru haksız yere ağlattın
Meydanı boş buldun ve caka sattın
Senin balın bile tuz gelir bana.
*
Eğilmez zorbaya başımız bizim
Haram lokma kesmez dişimiz bizim
Millete hizmettir işimiz bizim
Sanmam hak ehlinden söz gelir bana.
*
Nara atarak çıkma meydana
Ben gölgemi bile çiğnetmem sana
Dinle sözlerimi atma yabana
Öyle kuru sıkı vız gelir bana.
*
Sen sokakta uzun eşek oynarken
Doğruyol’un kurucusu idim ben
Kanatları yokken uçmak isteyen
Akılsızlar sanki kaz gelir bana.
*
Umurumda değil mebusu, beyi
Unumu eleyip astım eleği
Bana çifte atan yaban eşeği
Ayağımın altında toz gelir bana.
*
Bu şiirde görüldüğü üzere üstat, hiciv şiirlerinde de iyi bir ustadır. Sevgili ağabeyim seni hiç unutmayacağım. Ruhun şad olsun! 
Karozan, İsmail KARA 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder